måndag 7 februari 2011

Hoppas jag får sova inatt!

Att vakna på morgonen med dunderhuvudvärk är ingen skojig upplevelse. Och denna morgon var just en sådan morgon. Jag vet vad orsaken är. Jag drömde mycket intensivt inatt. Jag har känt på mig förut när något kommer att hända nån i min närhet t ex när nån ska föda barn. Men inatt var det ingen trevlig dröm. Jag drömde att min kära arbetskamrat som är mycket allvarligt sjuk kontaktade mig. Hon ville ha min hjälp att planera sin begravning. Vi satt där i drömmen och lyssnade på musik som hon tycker om. Jag var helt slut när jag vaknade. Jag vet att jag frågade henne i drömmen varför hon ville ha min hjälp. Så fick jag bara till svar att det var en självklarhet eftersom jag ordnade min fars begravning alldeles nyligen.
När jag kom till arbetet idag så berättade jag om min dröm för min rumskamrat. Efter en timme ringer hennes telefon. Då är det vår svårt sjuke arbetskamrat som ringer. Hon berättar att hon är så dålig. Hon har sådana smärtor. Och att hon tror inte att hon kommer återvända till sitt kära hus. Så allt känns tungt just nu.
Nu ska jag försöka sova så att jag orkar arbeta i morgon.

1 kommentar: